Interessepeiling deelname beurs ‘Defense & Security’ 2019 in Bangkok, Thailand

10.01.2019

Maritieme toeleveranciers, Scheepsbouw

De Thaise minister van Defensie nodigt via de Nederlandse ambassadeur in Bangkok jouw bedrijf uit om deel te nemen aan de beurs ‘Defense & Security 2019’ die wordt gehouden van 18 t/m 21 november a.s. Netherlands Maritime Technology (NMT) bood eerder, in 2017, een Holland Paviljoen aan op de beurs Shiptech, maar deze beurs is nu opgenomen in het bredere ‘Defense & Security 2019’ evenement. De beurs wordt officieel ondersteund vanuit het Thaise ministerie van Defensie. Maak vrijblijvend jouw interesse om deel te nemen aan deze beurs via het Holland Paviljoen kenbaar dan gaat NMT aan de slag met de organisatie ervan!

Bel of mail Marjan Lacet, Trade Promotion Manager bij NMT voor de Azië regio, T 088 44 51 022, E lacet@maritimetechnology.nl. Alleen bij voldoende positieve respons gaat NMT een Holland Paviljoen verzorgen op deze interessante beurs. Pak dus de telefoon of stuur een mail!

In het kort

Focus van de beurs: One-stop-shop platform voor Aziatische defensieopdrachten
Toegankelijk voor: Overheid & bedrijfsleven
Scope beurs: Internationaal
Bezoekersprofiel: Hooggeplaatste functionarissen van (onderdelen van) het ministerie van Defensie, het leger, de marine en de luchtmacht van verschillende landen, zoals Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië, Filipijnen, Myanmar, Cambodja, Laos, Vietnam, Brunei, India, Indonesië, Pakistan, Korea, China, Canada, Tsjechische Republiek, Egypte, Frankrijk, Duitsland, Japan, Polen, Spanje, Sri Lanka, Zuid-Afrika, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten en Australië. Daarnaast worden andere defensie-industrie professionals, politiechefs, en kustwachten uitgenodigd.
Nationale paviljoens: Verschillende landen hebben al aangegeven aan de beurs deel te nemen met een paviljoen, waaronder; Singapore, Turkije, Spanje, Israël, China, Duitsland, Korea, Italië en de Verenigde Staten.

De maritieme sector in Thailand

De Thaise maritieme sector is nog relatief klein, maar zit volop in haar ontwikkelfase. Grote Thaise scheepswerven zijn onder andere Unithai, Marsun, Italthai Marine, Bangkok Dock, Seacrest en Asimar. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland meldt dat ongeveer 70% van de omzet uit de scheepsbouwsector komt van reparatie- en conversiewerkzaamheden en 30% uit scheepsbouwactiviteiten. Scheepswerven in Thailand krijgen echter steeds meer orders voor nieuwbouwschepen binnen. Het land hoopt de toegangsweg naar Azië te worden en investeert in infrastructuur en de ontwikkeling van de Eastern Economic Corridor (EEC). Daarnaast is de Thaise vloot relatief oud en is het land bezig haar vloot te moderniseren. Denk hierbij aan tug boats, dredging vessels, ferries, patrol en supply boats, oil tankers en de visserijschepen. Er liggen dus zeker kansen voor de Nederlandse industrie.

In de regio zijn veel Aziatische landen militair gezien actief op en onder het water. Dit zorgt voor extra behoefte aan een moderne Thaise marinevloot. Als de overheid tenders uitzet voor nieuwe schepen kunnen hier enkel de lokale scheepswerven in participeren. Er is sprake van een nauwe samenwerking tussen de Royal Thai Navy (RTN) en de Thaise scheepsbouwindustrie. Vele schepen werden gebouwd op de Thai Naval Dockyard en bij grote lokale commerciële scheepswerven, zoals Marsun, Italthai en Bangkok Dock. Thaise werven hebben in de afgelopen tijd onder meer de volgende marineschepen gebouwd (of orders ontvangen): patrol boats, landing craft, research vessel, fast assault boats, landing support vessel en een offshore patrol vessel (OPV). Daarnaast heeft Thailand een order voor de bouw van een diesel electric submarine uitstaan bij een werf in China. De Thaise regering legt steeds meer de nadruk op technologieoverdracht in marine-nieuwbouwprogramma’s. Dit blijkt uit de recente samenwerking met British Aerospace (BAE) en de samenwerking met China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC).